یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

معاون وزیر ارتباطات:

تششعات آنتن‌های BTS کاملا بی خطر است


یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۵:۰۰


معاون وزیر ارتباطات گفت: با افزایش تعداد آنتن‌ها در شهر و در نتیجه کاهش فاصله موبایل و آنتن احتمال مضر بودن تشعشعات تلفن همراه کاهش می‌یابد. <BR>

 وایمکس نیوز - محمد کرم‌پور، رییس سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی و سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، ضمن مروری بر وظایف رگولاتوری و آنچه رگولاتوری در زمین استاندارد سازی تجهیزات مخابراتی و ارتباطاتی انجام داده گفت: تاکنون وظیفه استاندارد سازی تجهیزات مخابراتی و ارتباطی بر عهده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده است و این سازمان از آغاز فعالیت خود تاکنون آزمایش‌های بسیاری را در این زمینه انجام داده است.
وی ادامه داد: در این رابطه آزمایشگاه‌های مجهزی تحت نظر رگولاتوری فعالیت می‌کنند که آزمایش و تست تجهیزات از لحاظ مختلف در این آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود.
رییس سازمان تنظیم مقررات با مقایسه آمار چند ساله اخیر از حجم مورد آزمایش قرار گرفته گفت: در سال 89 نسبت به سال‌های گذشته تجهیزات بیشتری توسط آزمایشگاه‌های رگولاتوری تست و بررسی شده است که بیشترین تجهیزات مورد آزمایش قرار گرفته شامل تجهیزات بی‌سیم IP-FON آنتن‌های تلفن بی‌سیم و تجهیزات مخابراتی است.
کرم‌پور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شایعات مضر بودن تشعشعات تلفن همراه و آنتن‌های موبایل بیان کرد: تاکنون حتی یک مورد گزارش هم از اینکه تشعشعات رادیویی استاندارد موجب بیماری شخصی شده باشد، نداشته‌ایم.
وی ادامه داد: در این رابطه در هفته جاری سمیناری با همکاری وزارت بهداشت سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود که بحث اساسی آن استاندارد سازی تشعشعات تلفن همراه و آنتن‌های موبایل است.
رییس سازمان تتظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عنوان کرد: به یقین می‌توانیم بگوییم در زمینه تشعشع رادیویی هر چه فاصله دستگاه گیرنده از آنتن‌ کمتر باشد به عبارتی در حوزه تلفن همراه هر چه گوشی و آنتن به هم نزدیک‌تر باشند سلامتی بیشتری را تظمین می‌کند .
کرم‌پور گفت: این امر به این دلیل است که قدرت تشعشع کمتری برای برقراری ارتباط میان فرستنده و گیرنده سینگال برقرار می‌شود و دستگاه موبایل برای برقراری ارتباط با آنتن به توان کمتری نیاز دارد.
گفتنی است، در تفاهم‌نامه مبادله شده میان سازمان تنظیم و مقررات و ارتباط رادیویی و سازمان استاندارد دو سازمان برای استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی و پژوهشی در زمینه تدوین استانداردها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ثبت OID توافق کردند که بر اساس این تفاهم‌نامه پیگیری و تسریع در خصوص پذیرش استانداردهای بین‌المللی به عنوان استاندارد ملی و تحقیق و بررسی و تدوین استانداردهای مورد نیاز در سطح ملی و نیازهای موجود به سازمان تنظیم مقررات سپرده شد.
همچنین بر اساس این تفاهم نامه سازمان تنظیم مقررات به عنوان نهاد ملی ثبت بین المللی OID مورد پذیرش طرفین قرار گرفت.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو